Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1- TARAFLAR
SATICI
Ticari Ünvanı : Ozan Mehmet BOZDOĞAN
Adresi : Öğretmenler Mahallesi 2907
Sokak Kat:4 No:7 Tarsus/MERSİN
Telefon : 05319560555
E-mail
: [email protected]
ALICI
Adı Soyadı :
Adresi :
Telefon :
E-mail :
MADDE 2-SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI
Ozan Mehmet BOZDOĞAN'a ait
www.balonbabykids.com.tr veya sunulan hizmete bağlı diğer alan adları üzerinden
("Websitesi"), Satıcıya ait ürünlerin satın alınmasına yönelik
elektronik olarak sipariş verdiği, sözleşmede belirtilen niteliklere sahip
mal/hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak Tüketicinin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanması oluşturur.
Ozan Mehmet BOZDOĞAN 'ın herhangi bir
şekilde taraf olmadığını ve Sözleşme kapsamında tarafların yükümlülüklerini
yerine getirmeleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk ve taahhüdü bulunmadığını
kabul ve beyan ederler.
MADDE 3 - SÖZLEŞME KONUSU MALIN TEMEL
NİTELİKLERİ VE BEDELİ
Ürün/Ürünlerin cinsi ve türü, miktarı,
marka/modeli, rengi ve vergiler dahil satış bedeli ve teslimat bilgileri
aşağıdaki gibidir:Ödeme Şekli ve Planı: Çevirimiçi sanal POS uygulaması
üzerinden ..........Bankası kredi kartı ile .... ay .... (yazıyla ..............................................)
TL aylık ödeme / peşin ........... TL ödeme
Alınan Vade Farkı: .......
Vade Farkı hesabında kullanılan faiz
oranı: % ...
Siparişi takip eden 3 iş günü içinde
sevkiyatlara başlanacaktır. Sevkiyat, (7) iş günü içinde tamamlanacaktır.
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişiler:
1.2.Fatura Adresi:
MADDE 4 - MALIN TESLİMİ VE TESLİM
ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından onaylanmakla
yürürlüğe girmiş olup, Alıcı'nın Satıcı'dan satın almış olduğu Mal/Hizmet'in
Alıcı'ya teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal/hizmet, Alıcı'nın sipariş
formunda ve işbu sözleşmede belirtmiş olduğu adreste bulunan kişi/kişilere
teslim edilecektir.
MADDE 5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Mal/Hizmet'in teslimat masrafları
Alıcı'ya aittir. Satıcı'nın, websitesinde teslimat ücretinin kendisince
karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.
Malın teslimatı; Satıcı'nın stokunun
müsait olması ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede
yapılır. Satıcı Mal/Hizmet'i, Alıcı tarafından Mal/Hizmet'in sipariş
edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı
bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir
nedenle Alıcı tarafından Mal/Hizmet bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka
kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı Mal/Hizmet'in teslimi yükümlülüğünden
kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE
TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Web sitesinde yer alan sözleşme
konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata
ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi
olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. Alıcılar
Tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim
bilgilerinin sağladığı kanallarla ulaştırabilirler. Alıcı, işbu Sözleşme'yi ve
Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli
sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından tüketiciye verilmesi gereken
adres, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil
fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini
teyit etmiş olur. Alıcının, Sözleşme konusu Mal/Hizmeti teslim almadan önce
muayene edecek tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
Mal/Hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen
kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim alınan Mal/Hizmetin
hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Mal/Hizmetin
sorumluluğu ve hasarlar alıcıya aittir. Mal/Hizmetin tesliminden sonra Alıcıya
ait kredi kartının Alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz
kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka
veya finans kuruluşunun mal/hizmet bedelini Satıcıya ödememesi halinde, Alıcı
kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla Mal/Hizmeti 3 (üç) gün içinde Satıcıya
iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcıya aittir.
MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE
TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu Mal/Hizmetin
Tüketici Mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen
niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile
Alıcıya teslim edilmesinden sorumludur. Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi
engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde
teslim edemez ise, durumu alıcıya mümkün olan en kısa sürede bildirmekle
yükümlüdür. Sözleşme konusu Mal/Hizmet, alıcıdan başka bir kişiye teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden satıcı
sorumlu tutulamaz.
MADDE 8 - CAYMA HAKKI
Alıcının hiçbir hukuki ve cezai
sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya
sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 (yedi) gün içerisinde malı veya
hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin
satıcıya ulaşması tarihinden itibaren satıcının malı geri alacağını satıcı
taahhüt eder. Cayma hakkı bildirimi ve sözleşmeye ilişkin sair bildirimler
satıcıya ait ve yukarıda belirtilen satıcı iletişim bilgileri kanalı ile
gönderilebilecektir.
Ozan Mehmet BOZDOĞAN , İŞBU MESAFELİ
SATIŞ SÖZLEŞMESİNİN TARAFI OLMADIĞINDAN OZAN MEHMET BOZDOĞANA'A KARŞI
CAYMA HAKKI KULLANILAMAZ VEYA BEDEL İADESİ TALEP EDİLEMEZ.
Cayma hakkının kullanılması için bu
süre içerisinde satıcıya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde
bulunulması şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde:
a) Alıcıya
veya onun bildirdiği yukarıda bilgisi bulunan üçüncü kişiye teslim edilen
ürünün iade edilmesi zorunludur.
b) 7 (yedi)
günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart
aksesuarları varsa ürünle birlikte hediye edilen diğer ürünleri eksiksiz ve
hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
Cayma hakkının kullanılmasını ve
bilginin ulaşımını takip eden 10 (on) gün içerisinde ürün bedeli alıcıya
ödediği şekilde iade edilir. Ürün satıcıya iade edilirken, ürün teslimi
sırasında alıcıya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da iade edilmesi
gerekmektedir. İade kargo bedeli alıcıya aittir. Ürünle beraber iade edilecek
olan faturanın iade bölümü doldurularak ve alıcı tarafından imzalanarak iade
edilecektir.
MADDE 9 - CAYMA HAKKININ
KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Cayma hakkı aşağıdaki hallerde
kullanılamaz: a) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onay ile
hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmeleri b) Fiyatı borsa veya
teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen mallara ilişkin sözleşmeler c)
Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk
bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların
teslimine ilişkin sözleşmeler d) Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması
şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar
sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler e) Gazete, dergi gibi süreli yayınların
teslimine ilişkin sözleşmeler f) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına
ilişkin sözleşmeler g) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile
tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler h) Kampanya
ve indirim dahilindeki ürünlerde.
MADDE 10 - UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Tüketiciler, Satıcı ile sorunları
olursa, sorunu satıcının çözememesi durumunda, ürün bedeli 1.161,67 TL'ye kadar
olan işlemlerle ilgili şikayet ve itiraz konularında başvurularını ürünü satın
aldıkları veya ikametgahlarının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem
Heyeti'ne; ürün bedeli 1.161,67 TL'nin üzerinde olan işlemlerle ilgili şikayet
ve itiraz konularında başvurularını ise, ürünü satın aldıkları veya
ikametgahlarının bulunduğu yerdeki Tüketici mahkemesine
yapabileceklerdir.01.08.2003 tarihli ve 25186 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan
Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği'nin 5. Maddesinin üçüncü
fıkrasında, büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem
heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt
parasal sınır 3.032,65 TL'dir.
MADDE 11 - MAL/HİZMETİN FİYATI
Ozan Mehmet BOZDOĞAN tarafından
yapılan indirimler, kuponlar ve sair satış fiyatına yansıtılır.
MADDE 12 - TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ
SONUÇLARI
Alıcı, kredi kartı ile yapmış olduğu
işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış
olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı
sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak
masrafları ve vekâlet ücretini alıcıdan talep edebilir ve her koşulda alıcının
borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, alıcı, borcun gecikmeli ifasından
dolayı satıcının oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.
MADDE 13 - BİLDİRİMLER ve DELİL
SÖZLEŞMESİ
Ozan Mehmet BOZDOĞAN 'ın resmi defter
ve ticari kayıtlarıyla, kendi veri tabanında, sunucularında tuttuğu elektronik
bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil
teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi
anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 14 - YÜRÜRLÜK
14 (on dört) maddeden ibaret bu
Sözleşme, taraflarca okunarak, alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak
suretiyle akdedilmiş ve derhal yürürlüğe girmiştir.
SATICI[.]
ALICI